دوشنبه‌شب شوک آور نقش‌جهان  

«حیف شد» تنها جمله‌ای است که می‌توان درباره بازی برگزار نشده سپاهان با الاتحاد بیان کرد. حضور 50 هزار تماشاگر مشتاق و پرشور همراه با بانوانی که مجوز حضور بروی سکو تماشاگران را دریافت کرده بودند نویدبخش یک بازی تاریخی بود اما درست در آخرین دقیقه،الاتحادی‌ها از حضور در زمین‌بازی سرباز زدند تا هوادارانی که دلشان را برای تماشای یک بازی پرهیجان صابون زده بودند،مغموم راهی خانه‌هایشان شوند

  دوشنبه‌شب شوک آور نقش‌جهان  

«حیف شد» تنها جمله‌ای است که می‌توان درباره بازی برگزار نشده سپاهان با الاتحاد بیان کرد. حضور 50 هزار تماشاگر مشتاق و پرشور همراه با بانوانی که مجوز حضور بروی سکو تماشاگران را دریافت کرده بودند نویدبخش یک بازی تاریخی بود اما درست در آخرین دقیقه،الاتحادی‌ها از حضور در زمین‌بازی سرباز زدند تا هوادارانی که دلشان را برای تماشای یک بازی پرهیجان صابون زده بودند،مغموم راهی خانه‌هایشان شوند. هوادارانی که در همین دو روزی که تیم صعودی در اصفهان به سر می‌برند هر زمان از کنار هتل کوثر اصفهان عبور می‌کردند حداقل در دل خودشان برای فوق ستاره‌های الاتحاد خط و نشان می‌کشیدند و امیدوار بود شهریار مغانلو ویارانش درس فراموش‌نشدنی به تیم مغرور عربستانی بدهند. از سوی دیگر هم باشگاه سپاهان تمام هم‌وغم خود را گذاشته بود تا این بازی در بهترین شرایط ممکن برگزار شود و بدون کمترین حاشیه به پایان برسد. آن‌ها فکر همه‌جا را کرده بودند اما الاتحادی‌ها سرانجام بهانه لازم برای به میدان نرفتن را پیدا کردند و کام هواداران سپاهان را به بدترین شکل ممکن تلخ کردند.

هوادارانی که این فصل تنها و تنها از تیمشان قهرمانی می‌خواهند و البته در لیگ قهرمانان هم کسب نتایج آبرومند اغنایشان می‌کند؛ اما داستان این بازی پس از ترک ورزشگاه نقش‌جهان از سوی تیم الاتحاد وارد فاز تازه‌ای شد و اظهارنظرهای گوناگونی پیرامون این حرکت عجیب تیم عربستانی صورت گرفت. از سوی رسانه‌های سعودی به جانبداری از تیم کشورشان پرداختند و حتی نتیجه حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را به سود الاتحاد تلقی کردند و البته صحبت از برگزاری بازی در زمین بی‌طرف به میدان آوردند. باشگاه سپاهان هم بلافاصله درباره این مسابقه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و از بازدید ناظران بازی در ساعت 11 صبح روز مسابقه سخن به میدان آورد. بازدیدی که بدون هیچ مشکلی انجام‌گرفته و ظاهرا ناظران همه‌چیز را آماده برگزاری بازی برشمرده‌اند. به هر صورت در اتفاقی نادر یک بازی از لیگ قهرمانان آسیا به‌گونه‌ای عجیب درست چند دقیقه قبل از آغاز بازی لغو شد تا فوتبال آسیا نشان دهد همچنان راهی طولانی تا حرفه‌ای شدن در پیش روی دارد. این‌که در بازی رسمی در چنین سطحی تیمی با هر بهانه‌ای حتی اگر درست هم باشد وارد زمین‌بازی نشود و از رویارویی با حریف انصراف دهد در کمتر نقطه‌ای از جهان روی خواهد داد و تنها در قاره پهناور آسیا و به‌ویژه تیم های عربی قابلیت چنین واکنش‌هایی وجود دارد. واکنش‌هایی که حتی مسائلی فرا ورزشی را هم در برمی‌گیرد و بعد سیاسی و حتی امنیتی به خود می‌گیرد؛ اما نباید فراموش کرد که میدان ورزش تنها جولانگاه رقابت جوانمردانه و عادلانه است و آلوده کردن چنین میدانی به هر چیزی جز روح ورزش با هیچ منطقی عاقلانه نیست. به‌هرحال رویداد دوشنبه‌شب نقش‌جهان اتفاقی شوک آورد و غیرقابل‌پیش‌بینی بود که مانع از برگزاری یک بازی به یادمانی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار